جمعه, آذر ۱۵, ۱۳۹۸
خانه استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ مشتری مداری

رضایتمندی مشتریان کلید اصلی موفقیت برای هر شرکت یا سازمان است. ازاینرو، یکی از مهمترین قسمتها در هر تجارتی ، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان است. اگر این کار بهدرستی انجام پذیرد رضایتمندی مشتریان افرایش یافته و درنهایت به توسعه و پیشرفت آن شرکت با سازمان خواهد انجامید.در این راستا، استاندارد مدیرت کیفیت و رضایتمندی مشتریان یا همان استاندارد ISO 10002:2018، به کمک مدیران میآید تا به یاری آن، شرکت یا سازمان به اهداف توسعه تعیینشده دست باید. این استاندارد که از زیرمجموعه خانواده استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ است، به تبیین راهکارهای موجود در این عرصه میپردازد.

نگاهی اجمالی به استاندارد ISO 10002:2018

سند استاندارد ISO 10002:2018 دستورالعملهای مربوط به روند رسیدگی به شکایات مشتریان در مورد محصولات و خدمات ارائهشده یک شرکت را شامل میشود. این سند مراحل برنامهریزی، طراحی توسعه، بهرهبرداری، نگهداری و بهینهسازی این روند را تصویر میکند. فرایند رسیدگی به شکایات مذکور بهعنوان یکی از فرایندهای عمومی سیستم مدیریت کیفیت بهحساب میآید. البته باید به یاد داشت که کلمات «محصول»، «تولید» یا «خدمات» به هر چیزی اطلاق میشود که مشتریان از آن سازمان یا شرکت خریداری کرده و یا از آن استفاده میکنند.با مشاوران با تجربه ما در گروه مشاوره  ایزوهلپ (isohelp) در ارتباط باشید.

چه کسانی میتوانند از استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ بهره ببرند؟

هر شرکت یا سازمانی، چه بزرگ و چه کوچک، در هر عرصهای و با هر نوع تولید یا خدماتی میتوانند از ISO 10002:2018 بهره ببرند. در این میان باید خاطرنشان کرد که ضمیمه دوم این سند دستورالعملهایی را در برمیگیرد که مختص پیشههای کوچک بوده و راهکارهای ارائهشده تنها در این موارد کاربرد دارند. در این میان، بهتر است این مهم مورد تأکید قرار بگیرد که ISO 10002:2018 تنها رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات مربوط خدمات و محصولات خروجی را در برمیگیرد و پاسخگوی رسیدگی و حل مشکلات و نارضایتیهایی که خارج از سازمان به وجود میآید یا مشکلات و نارضایتیهای مربوط به اشتغال و استخدام نیست.

اخذ ایزو ۱۰۰۰۲ – صدور ایزو ۱۰۰۰۲ – شرکت ایزو ۱۰۰۰۲ – گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ – ممیزی ایزو ۱۰۰۰۲ – مستندات ایزو ۱۰۰۰۲ – ایزو ۱۰۰۰۲ در مناقصه

جهت اخذ (دریافت – صدور – مشاوره – ممیزی – مستندات) استاندارد بین المللی ایزو ۱۰۰۰۲ میتوانید با مشاوران با تجربه ما در گروه مشاوره  ایزوهلپ (isohelp) در ارتباط باشید.

نسبت به اخذ استاندارد بین المللی ایزو عجله نکنید!

لطفا مراقب مراکز بدون مجوز خدمات مشاوره و صدور استاندارد بین المللی ایزو باشید!

مشاوران با تجربه ما در ایزوهلپ(isohelp) آماده اطلاع رسانی کامل به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

ایزو چیست ؟ ……

سازمان جهانی ایزو؟ …….

شرکت ایزو؟ …….

ایزو IAF چیست؟ ……

- Advertisement -

من اجتماعی هستم

3,422طرفدارانمی پسندم
4,506دنبال کننده ها دنبال کردن
13,454دنبال کننده ها دنبال کردن

مطالب محبوب!